dimecres, 27 de maig del 2015

Vakil Tea House (Kerman)




Al cor del basar de Kerman hi ha un restaurant excel·lent ubicat a l'interior d'uns antics banys àrabs. A l'Iran, la majoria de hammams han estat transformats en museus, salons de te o restaurants. 

 

A l'entrada uns cartells en farsi, escrits amb l'alfabet aràbics, deuen informar que allò es un restaurant. Ho dic perque no hi ha cap altre indicació que ho faci pensar. Jo ho vaig trobar perque m'ho havien dit uns valencians que hi havien anat a dinar el dia abans, si no impossible!...



A l'entrada hi ha un individu molt empanat que pren nota de la comanda i cobra, mentre es distreu fent qualsevol altra cosa, vull dir que el que hauria de ser un tràmit senzill i ràpid, es transforma en un petit calvari. Per sort, sobre la seva taula hi ha una carta impresa amb el nom i els preus dels plats en angles.


Hi ha kebabs i arròs, però també hi ha, i això es que es important, tres plats típics de la cuina tradicional iran, el Dizi, que es aquella mena d'escudella que serveixen a dins d'un morter i que cal prendre en dues parts: el líquid en forma de sopa, i la carn i els vegetals, xafats com si fossin un puré


També hi ha una mena de puré de carn i auberginia, amb una salsa de iogurt molt àcida, amb fruits secs, que es una autèntica delícia, i un plat se blanc pero exclusivament vegetal amb llegums. Vaig provar les tres coses i tot estava molt bo, pero el que mes em va agradar va ser el puré de carn i aubergínies.
 

El local es preciós, i habitualment es ple de públic local, sobretot grups familiars, a vegades molt grans, i grups de dones i noies soles. Pero alguns dies també s'hi poden trobar turistes.

 

Mentre dines es por escoltar l'actuació de dos músics. Un roca una mena d'arpa petita de percusió i l'altre canta i toca una pandereta enorme. Interpreten musica tradicional iraniana i es molt agradable.
 

Els preus son els habituals al país. El plat mes car costa 130.000 ryals que en el moment que jo hi vaig anar eren quatre euros.   

RELACIÓ QUALITAT/PREU: 8/10

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada