diumenge, 24 de maig del 2015

Qavam Cafè & Restaurant (Shiraz)



El Qavam Cafè & Restaurant es un petit tresor... Un restaurant extraordinari que al meu hotel de Shiraz no coneixien, però sobre el qual jo n'havia llegit recomanacions al Trip Advisor.

 

Quin es el secret d'aquesta meravella? Ni mes ni menys que la cuinera, la mare del propietari, que fa menjars típics de la cuina tradicional, una cosa que a l'Iran costa molt de trobar, perque la gent només menja cuina tradicional a les cases particulars i quan surt de restaurant, sol menjar carn a la brasa i arròs, molt arròs.


D'entrada el Qavam Cafè & Restaurant te una decoració que no te res a veure amb la dels restaurants iranians que son de dos tipus: o kitch orientals els de luxe, o fast food amèrica la resta. 


En canvi aquest podria ser perfectament un restaurant arregladet de Barcelona, decorat amb senzillesa però amb gracia, amb alguns objectes antics i ambient acollidor.


He vaig dinar una sopa vegetal molt bona...


Una amanida de iogurt i auberginia fumada...

 

I de plat principal una mena d'escudella que es diu Dizi... Et porten una barreja de carn de bé desossada amb mongetes, patates, tomaquet i altres vegetals, i molt de suc, posada dins d'un recipient de metall molt pesant. Tambe et porten una ma de morter, un plat, una safata plena de menta i cilantre i una mena de salsa feta amb encurtits molt bona.


En veure tot això jo no sabia per on començar i m'ho he anat menjant com hem pogut. Fins que ha vingut l'amo del restaurant i m'ho ha explicat...
Primer es posa tot el líquid que hi ha al morter dins del plat i em pren com una sopa, sucant-t'hi pa. 


Després s'aixafa dins dels morter la carn, les llegums i les verdures...


I també es posa al plat, acompanyant-lo amb la menta, el cilantre i la salsa d'encurtits. Es boníssim!

 

A la nit hi vaig tornar i vaig demanar una sopa freda de iogurt, cogombre, panses i nous, que era exquisita. 


I de segon, pebrot i auberginia farcits amb arròs i altres vegetals. 


Estava fet de feia només dues hores i havia tingut temps de reposar sense passar-se, o sigui que estava en el seu punt. Tant el dinar com el sopar em van costar catorze euros. 

RELACIÓ QUALITAT/PREU   9/10






























 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada