dimecres, 2 d’abril del 2014

Bar Restaurant Adela (Barcelona)


Fa unes setmanes la casualitat em va dur al Bar Restaurant Adela, al barri del Clot de Barcelona. En aquella ocasió no hi vaig entrar però vaig veure que hi havia molta gent dinant, que tenia pinta de "fonda de tota la vida" i que el menú i les tapes que publicitaven en una pissarra al carrer, feien patxoca.
Finalment hi vaig tornar, Tenia ganes d'averiguar que s'hi amagava a l'interior d'aquell restaurant de barri per atreure tanta gent.


I només trespassar la porta la sorpresa: allò era un resturant de xinesos!

La primera reacció va ser fer-me enrera. Jo buscava autenticitat, una lloc de menjars tradicional, i em trobava amb que tots, cuiners i cambrers, eren orientals... 


Però els clients no ho eren pas, de xinesos. Eren gent del barri i es veia d'una hora lluny que estaven acostumats a menjar-hi cada dia. Se'ls veia satisfets, i el tracte amb els resposables del restaurant era molt cordial en totes dues direccions. Així doncs, vaig decidir quedar-me. I vaig fer bé. 


De primer vaig menjar una escudella catalana, excel·lent. Amb pilotetes i tot, i amb un gust assimilable al de les millors fondes de poble.


De segon vaig prendre guatlles. També eren molt bones. L'única crítica, fa referencia la guarnició que patates fregides congelades. Tot i això l'oli de la fritura devia ser bo, perquè no em va repetir gens.


Posats a reivindicar la tradició, de postre vaig triar crema catalana. No era com la de la mama, però déu n'hi do!


I el cafè, com els italians. Curtet, cremós, fort...


Està clar que els reis de la imitació ja no són els japonesos. Ara els xinesos, són capaços de copiar fins i tot la nostra cuina més nostrada. I tot plegat per 9,8 euros amb cafè inclòs.

RELACIÓ QUALITAT PREU  7/10


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada