diumenge, 23 de març del 2014

Can Xus (Barcelona)


Can Xus és un típic restaurant de poble, situat en el bell mig del que queda de l'antiga vila d'Horta, en uns carrer que es resisteix a pedre l'aire rural que degué de tenir la zona abans de ser absorbida i desdibuixada per l'urbs barcelonina.


A can Xus encara hi fan carn a la brasa "de veritat", vull dir amb fusta, i el seu pollastre a la brasa s'ha guanyat una fama merescuda.


Els dies de cada dia, al migdia, hi fan un menú que costa 11,5 euros i que permet menjar un primer, un segon i postre, amb postre i beguda.

L'últim dia que hi vaig anar a dinar, l'oferta no s'avenia gaire amb les meves pretensions. No em venia gens de gust cap dels plats de l'oferta, o sigui que vaig triar, una mica per descarte. Ho dic perquè a l'hora de la veritat moltes vegades el que acaba comptant, més que els desitjos personals, és l'habilitat del cuiner, perquè vaig acabar gaudint dels meus plats i dels de la companyia, i certificant que tot estava molt bo.


Vaig menjar uns cigrons amb espinacs i bacallà, excel·lents; però cal a dir que els spaguettis amb all i gules, també ho eren; 


i que la coca amb formatge i anxoves, tenia una pinta deliciosa.


De segon vaig prendre costelles de porc a la brasa. L'aroma de la brasa natural va fer que en gaudís gairebé tant com si es tractessin de costelletes de be.


Cal dir que el peix que es serveix al menú, en aquest cas lluç, és fresc.


De postres vam provar diversos tipus de pastissos, tanmateix molt bons.

RELACIÓ QUALITAT PREU 8/10

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada