divendres, 28 de febrer del 2014

Mediterráneo (Barcelona)


La primera vegada que vaig anar al Restaurant Mediterraneo, no hi vaig menjar. Després d'estar molta estona assegut sense que ningú em fes cap cas, finalment se'm va acostar un home i em va preguntar si pretenia sopar. Quan li vaig dir que sí, es va fer un tip de riure i em va treure de la confusió: estavem en ple Ramadan i encara hi havia llum suficient per distingir un fil blanc d'un fil negre, calia esperar un parell d'hores...


L'altre dia hi vaig tornar i aquest cop sí que hi vaig poder menjar. M'havien recomanat molt el cus-cus, però com que no és un plat que m'agradi especialment, vaig preferir menjar harira i tajine.


La harira era deliciosa, molt saborosa, poc espessa i amb restes de carn, llenties i algun cigró cuit. La serveixen acompanyada de mitja llimona perquè un mateix es pugui regular el grau d'acidesa que vulgui.


Però si la harira era bona, el tajine, un tajine de be, era excepcional. Val a dir que al Marroc mai no n'he menjat cap de tant bo. Portava dos talls enormes de bé, probablement de la cuixa, arròs, pèsols, olives, i moltes verdures ben cuites i amb molt de sabor.


La carta és curta i no s'hi troben gaire coses, diversos tipus de tajine, cus-cus, harira, bissara (sopa de pèsols), i també alguns tipus de peix. La harira costa 3 euros i el tajine de be 8 euros. Cal advertir que el be és molt gustós i que a segons quins paladars els pot semblar massa fort.


Tots els plats estan elaborats seguint les normes de l'Islam. De fet el Mediterráneo va ser el primer restaurant de cuina halal de Barcelona. Conseqüentment no hi ha ni vi ni cervesa.

RELACIÓ QUALITAT PREU 8/10

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada