dimarts, 24 de desembre del 2013

Ca La Bòrnia (Cercs)



Entrar a Ca La Bòrnia és com entrar al túnel del temps, i ho dic com un elogi, no pas com un menyspreu. 

 

És d'aquelles fondes de poble de tota la vida que ha sabut mantenir el seu caràcter intacte malgrat la incorporació recent d'alguns elements de mobiliari modern, com ara les cadires en substitució dels bancs.
 


A Ca La Bòrnia s'hi va a menjar cuina catalana, familiar, de la de tota la vida, sense manies i sense complexos. El preu més que raonable. La qualitat assegurada. Una adreça imprescindible del Berguedà.


De fet Ca La Bòrnia  ja era una casa de menjars al sege XIX i probablement encara abans. En dona fe un anunci de 1907 on parla de la remodelació que s'hi ha fet per dotar-lo de més comoditats.


Val la pena fer-s'ho venir bé per aturar-se a Cercs i gaudir d'un marc únic, d'una cuina excel·lent i d'un tracte amical.


L'últim cop que hi vaig anar vaig menjar unes favetes a la catalana glorioses, 


acompanyades d'una bona amanida.


De segon jo vaig pendre unes costelles de porc amb peres, dignes de premi.


I el meu  acompanyant uns peus de porc guisats que també eren molt bons.


De postre vam prendre crema catalana


I el pastís de la casa, casolà i consistent.


Tot això, amb aigua, vi, gasosa, i cafè ens va sortir, en dia de cada dia, per 12,50 euros cada un.


RELACIÓ QUALITAT PREU 8/10

1 comentari: